Vanliga frågor och svar!

Q: Tar ni bara kort ?

A: Ja. Våran butik är kontantfri. Vi tar de flesta kort förutom American Express och Diners. Har du inte med dig kortet går det bra att swisha!

Q: Jag har lämnat varor till försäljning. När får jag mina pengar ?

A: Vi betalar ut pengar strax efter varje månadsskifte. Varor som sålts i Januari betalas ut i början på Februari. Vi betalar ut via banköverföring och samtidigt får du ett meddelande till ditt telefonnummer. Som avsändare på bankkontoutdraget står det ”Sportbyt”

Q: Jag har fått ett mail om att jag har sålt varor, men jag har inte fått några pengar.

A: Kontakta oss så tar vi reda på vad som hänt.

Q: Hur ser jag vilka varor jag sålt ?

A: För närvarande måste du kontakta oss i butiken. Vi arbetar på en lösning att kunna logga in och kontrollera via vår hemsida.

Q: Vad händer om varorna inte säljs ?

A: Enligt våra villkor se allmänna villkor) skall osålda varor hämtas åter efter tolv månader. Hämtas inte varorna så skänks dom vidare till välgörenhet.

Q: Kan jag beställa varor via nätet?

A: Nej, Vi har för närvarande ingen möjlighet att skicka varor.

Q: Köper ni in varor ?

A: Som regel inte. Sportbytarboden är en förmedlingstjänst för privatpersoner. Handlare som vill sälja partier är välkomna att kontakta oss.

Q: Hur bestämmer ni priset ?

A: Vi hjälps åt att hitta ett lämpligt pris. Vi har ofta en god uppfattning om vad sakerna kan säljas för.

Q: Hur gamla får sakerna vara ?

A: För att hålla en modern standard i sortimentet gör vi en bedöming av varje enskild vara vid inlämning.

Q: Om jag vill reklamera en vara ?

A: Begagnade varor skall undersökas av köparen innan köp. Det är säljaren som ansvarar för varans skick. För nya varor som ej förmedlas åt säljare gäller 7 dagars öppet köp.