Q: Tar ni bara kort ?
A: Ja. Våran butik är kontantfri. Vi tar de flesta kort förutom American Express och Diners. Har du inte med dig kortet går det bra att swisha!
Q: Jag har lämnat varor till försäljning. När får jag mina pengar ?
A: Vi betalar ut pengar strax efter varje månadsskifte. Varor som sålts i Januari betalas ut i början på Februari. Vi betalar ut via banköverföring och samtidigt får du ett meddelande till din e-postadress. Som avsändare på bankkontoutdraget står det ”Sportbyt”
Q: Jag har fått ett mail om att jag har sålt varor, men jag har inte fått några pengar.
A: Kontakta oss så tar vi reda på vad som hänt.
Q: Hur ser jag vilka varor jag sålt ?
A: För närvarande måste du kontakta oss i butiken. Vi arbetar på en lösning att kunna logga in och kontrollera via vår hemsida.
Q: Vad händer om varorna inte säljs ?
A: Enligt våra villkor se allmänna villkor) skall osålda varor hämtas åter efter tolv månader. Hämtas inte varorna så skänks dom vidare till välgörenhet.
Q: Kan jag beställa varor via nätet?
A: Nej, Vi har för närvarande ingen möjlighet att skicka varor.
Q: Köper ni in varor ?
A: Som regel inte. Sportbytarboden är en förmedlingstjänst för privatpersoner. Handlare som vill sälja partier är välkomna att kontakta oss.
Q: Hur bestämmer ni priset ?
A: Vi hjälps åt att hitta ett lämpligt pris. Vi har ofta en god uppfattning om vad sakerna kan säljas för.
Q: Hur gamla får sakerna vara ?
A: För att hålla en modern standard i sortimentet gör vi en bedöming av varje enskild vara vid inlämning.
Q: Om jag vill reklamera en vara ?
A: Begagnade varor skall undersökas av köparen innan köp. Det är säljaren som ansvarar för varans skick. För nya varor som ej förmedlas åt säljare gäller 10 dagars öppet köp.